Skip to main content
Loading...
Szukaj
Logowanie
Dane logowania.
Nie masz konta? Załóż je tutaj.
Zarejestruj się
Zarejestruj się
Masz konto? Zaloguj się tutaj.

Nowy Jork pozywa Citibank z powodu słabych zabezpieczeń

Nowy Jork pozywa Citibank z powodu słabych zabezpieczeń

Nowojorska prokuratura wszczyna postępowanie przeciwko Citibankowi w związku z rzekomym brakiem ochrony klientów banku przed cyberatakami i cyberprzestępcami, a także odmową zwrotu strat poniesionych przez ofiary.

Ustawa Kamilka

Prokuratura wszczyna postępowanie przeciw Citibankowi

Citibank w Stanach Zjednoczonych ma ostatnio poważny problem, bowiem nowojorski prokurator generalny wskazuje na braki w zabezpieczeniach Citibanku, podkreślając milionowe straty klientów spowodowane przez hakerów i oszustów.

Letitia James, prokurator generalna Nowego Jorku, wszczyna postępowanie przeciwko Citibankowi, oskarżając go o zaniedbania w ochronie klientów przed cyberatakami i oszustwami. Nowojorczycy mieli stracić znaczne sumy pieniędzy z powodu cyberprzestępców, którym udało się ominąć niewystarczające środki bezpieczeństwa banku.

Bezsilność klientów i zaniedbania Citibanku?

W obliczu luźnych protokołów bezpieczeństwa i niewydolnych systemów monitorowania, klienci banku stali się łatwym celem dla cyberprzestępców. Letitia James podkreśla, że obywatele stracili oszczędności życia, pieniądze na edukację dzieci i środki na codzienne potrzeby, a bank nie wykazał odpowiedniej reakcji ani zainteresowania zwrotem utraconych środków.

Należy jednak podkreślić, że cyberprzestępcy stosowali tutaj głównie ataki phishingowe. Zamiast wykorzystywać luki w systemach informatycznych, przestępcy skupiają się na manipulacji i oszustw, aby wyłudzić pieniądze czy poufne dane, np. osobiste lub dostępowe od klientów banku. 

To właśnie dzięki temu, oszuści mogli uzyskać dostęp do kont bankowych klientów i przeprowadzali nieautoryzowane transakcje.

Mimo to nowojorska prokurator generalna uważa, że Citibank powinien wprowadzić skuteczniejsze systemy wykrywania oszustw, oparte na analizie lokalizacji urządzeń, podejrzanych aktywnościach oraz nietypowych transakcjach. Bank oskarża się również o opieszałość w reagowaniu na zgłoszenia dotyczące oszustw, co dodatkowo pogłębiało straty klientów.

Citibank broni się, twierdząc, że podejmuje wszelkie możliwe środki w celu zapobieżenia oszustwom i udzielania pomocy poszkodowanym klientom. Jednakże bank nie widzi swojej winy, gdyż uważa, że nie ma obowiązku ponosić odpowiedzialności za nieostrożnych klientów.

Prokuratura wszczyna postępowanie przeciw Citibankowi

Prokurator generalna domaga się, aby Citibank zwrócił pieniądze swoim klientom zgodnie z ustawą o elektronicznym transferze środków. Jednakże bank wykorzystuje prawne luki, aby uniknąć takiego obowiązku. W efekcie prokurator domaga się sprawiedliwości dla poszkodowanych obywateli i zaostrzenia regulacji dotyczących bezpieczeństwa danych w sektorze bankowym.

Wyniki dochodzenia prokuratury rzucają światło na pilną potrzebę reformy w zakresie cyberbezpieczeństwa w sektorze bankowym. Nowojorski pozew przeciwko Citibankowi staje się kamieniem milowym, który może skłonić inne instytucje finansowe do zwiększenia inwestycji w ochronę klientów przed coraz bardziej wyrafinowanymi cyberzagrożeniami.

Studia Cyberbezpieczeństwo WSiZ

Sprawdź się!

Powiązane materiały

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat
cyberbezpieczeństwa