Skip to main content
Loading...
Szukaj
Logowanie
Dane logowania.
Nie masz konta? Załóż je tutaj.
Zarejestruj się
Zarejestruj się
Masz konto? Zaloguj się tutaj.

Pierwsza linia obrony T-Mobile odrzuciła 20 miliardów fałszywych połączeń

Pierwsza linia obrony T-Mobile odrzuciła 20 miliardów fałszywych połączeń

W 2023 r. T-Mobile zidentyfikował lub zablokował 19,8 miliarda fałszywych połączeń, co odpowiada 628 połączeniom spamowym na sekundę. Wydaje się, że oszuści skupiają się gdzie indziej, ponieważ liczba ich prób spadła o połowę.

Ustawa Kamilka

Ograniczono oszustwa o 51 proc. 

Według raportu T-Mobile dotyczącego oszustw i robotów telefonicznych z 2023 r. postęp sieci i interwencje rządu skutecznie ograniczyły liczbę prób oszustw o ​​51proc. W 2022 roku oszuści wykonali 40,5 miliarda prób połączeń telefonicznych z klientami firmy. Gigant telekomunikacyjny ostrzega też, że spamerzy nie zwalniają tempa, a źli aktorzy nadal wprowadzają innowacje. Według Federalnej Komisji Handlu w 2023 r. Amerykanie stracili łącznie 10 miliardów dolarów w wyniku oszustw, a średnia strata wyniosła 500 dolarów. Liczba faktycznych zgłoszeń oszustw w USA, wynosząca 5,39 mln, była w zeszłym roku nieco wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim.

Dostawcy wdrożyli kod błędu 608, funkcję, która wskazuje dzwoniącym, że zainicjowane połączenie zostało zablokowane przez dostawcę kończącego połączenie. Doprowadziło to do znacznego spadku liczby ponownych połączeń. Z raportu T-Mobile wynika, że ​​dostawcy korzystają obecnie również z narzędzi do wykrywania fałszowania identyfikatora rozmówcy, co odpowiada za prawie 86% przychodzących połączeń komórkowych.

Federalna Komisja ds. Komunikacji wymaga od większości dostawców wdrożenia i stosowania tzw. STIR/SHAKEN w częściach protokołu internetowego (IP) swoich sieci w celu ochrony użytkowników. Struktura STIR/SHAKEN to standardowa w branży technologia uwierzytelniania identyfikatora dzwoniącego, która umożliwia uwierzytelnianie i weryfikację informacji o identyfikatorze dzwoniącego w sieci IP.

T-Mobile pochwalił się postępem w technologii sieciowej, w tym uczeniem maszynowym i sztuczną inteligencją. T-Mobile opracował technologię Scam Shield, aby chronić klientów przed niechcianymi, fałszywymi połączeniami. Podobne systemy wdrażają inni dostawcy. Według danych Verizon do listopada 2023 r. ich filtr połączeń zablokował 8,2 miliarda niechcianych połączeń w 2023 r. Hiya, usługa ochrony połączeń przed spamem i oszustwami, zintegrowana z telefonami Samsung i innymi urządzeniami, zgłosiła, że ​​w ostatnim kwartale 2023 r. na całym świecie zarejestrowała 7,3 miliarda niechcianych połączeń.

Techniki oszusta zależą od pory roku

Oszuści wykorzystują momenty sezonowe, takie jak sezon podatkowy, powrót do szkoły, otwarte zapisy i tygodnie poprzedzające wakacje, wtedy obrońcy odnotowują największy napływ oszustw. "Co ciekawe, w Boże Narodzenie, Sylwestra, Wielkanoc i inne ważne święta odnotowaliśmy o 97% mniej oszustw niż w typowy dzień powszedni, co dowodzi, że nawet oszuści biorą wolne” – czytamy w raporcie T-Mobile. „Oszuści w dalszym ciągu opierają się na zasadzie „jeśli coś nie jest zepsute, nie naprawiaj tego”, stosując powtarzalne taktyki, które raz po raz oszukują niczego niepodejrzewających klientów”.

Oszustwa związane z opieką zdrowotną, takie jak Medicare i ubezpieczenie zdrowotne, stanowiły ponad 40% wszystkich prób oszustw i ich liczba stale rosła. Z danych T-Mobile wynika, że ​​w następnej kolejności pojawiły się oszustwa finansowe, których udział w próbach wyłudzeń wynosi 20%. Celem obu oszustw są zazwyczaj konsumenci w wieku powyżej 55 lat.

 Zaobserwowano, że oszuści podszywają się pod popularnych sprzedawców detalicznych (Amazon, Walmart) i dostawców usług kurierskich (UPS, FedEx, US Postal Service) w celu uzyskania informacji finansowych. W 2023 r. w Teksasie, Kalifornii, na Florydzie, w Nowym Jorku i Karolinie Północnej doszło do prób oszustw.

„Wraz z rozwojem technologii sztucznej inteligencji rosną także zagrożenia dla konsumentów ze strony oszustów wykorzystujących sztuczną inteligencję na swoją korzyść. W ubiegłym roku w branży zaczęły dostrzegać takie trendy, jak syntetyczne połączenia głosowe, klonowanie głosu, synteza tekstu na głos w czasie rzeczywistym i generatywna sztuczna inteligencja. Ponieważ branża w dalszym ciągu postrzega rozwój sztucznej inteligencji jako sposobu na oszukanie niczego niepodejrzewających ofiar, T-Mobile nadal się rozwija, inwestując w technologie sztucznej inteligencji, aby zwiększyć ochronę na poziomie sieci" – przekazał T-Mobile. Aby włączyć funkcję blokowania oszustw, użytkownicy T-Mobile muszą po prostu wybrać numer 662# z urządzenia lub skorzystać z aplikacji.

Aby chronić siebie i swoich bliskich przed oszustwami, T-Mobile zaleca następujące rozwiązania:

Aktywuj bezpłatną identyfikację dzwoniącego, aby wiedzieć, kto dzwoni.

  • Nie odbieraj żadnych połączeń z nieznanych numerów. Jeśli rozmówca jest prawdziwy i próbuje się z Tobą skontaktować, prawdopodobnie zostawi wiadomość lub wyśle ​​SMS-a.
  • Jeśli oferta wydaje się zbyt piękna, aby mogła być prawdziwa, prawdopodobnie taka jest. Każde wezwanie wymagające natychmiastowej zapłaty (kartą podarunkową lub płatnością elektroniczną) jest bardzo podejrzane.
  • Nigdy nie ujawniaj danych osobowych, takich jak numer ubezpieczenia społecznego, nazwisko panieńskie matki, hasła lub numery kart kredytowych.
  • Nie zakładaj, że rozmówca jest tym, za kogo się podaje. Jeśli otrzymasz telefon od osoby reprezentującej firmę lub agencję rządową, rozłącz się i oddzwoń pod numer telefonu podany na oficjalnej stronie internetowej, aby potwierdzić jego ważność.
  • Po prostu pobierz bezpłatną aplikację Scam Shield i włącz opcję Scam Block (lub włącz Scam Block, wybierając numer 662# na swoim urządzeniu T-Mobile).
  • Skorzystaj z funkcji premium Osłony przed oszustwami, aby blokować pojedyncze numery i całe kategorie połączeń spamowych, takich jak połączenia telemarketingowe lub polityczne.
  • Zgłaszaj podejrzane wiadomości SMS, przesyłając je na numer 7726.

Aktywuj bezpłatną identyfikację dzwoniącego, aby wiedzieć, kto dzwoni. Nie odbieraj żadnych połączeń z nieznanych numerów. Jeśli rozmówca jest prawdziwy i próbuje się z Tobą skontaktować, prawdopodobnie zostawi wiadomość lub wyśle ​​SMS-a.

Jeśli oferta wydaje się zbyt piękna, aby mogła być prawdziwa, prawdopodobnie taka jest. Każde wezwanie wymagające natychmiastowej zapłaty (kartą podarunkową lub płatnością elektroniczną) jest bardzo podejrzane. Nigdy nie ujawniaj danych osobowych, takich jak numer ubezpieczenia społecznego, nazwisko panieńskie matki, hasła lub numery kart kredytowych.

Nie zakładaj, że rozmówca jest tym, za kogo się podaje. Jeśli otrzymasz telefon od osoby reprezentującej firmę lub agencję rządową, rozłącz się i oddzwoń pod numer telefonu podany na oficjalnej stronie internetowej, aby potwierdzić jego ważność.

Po prostu pobierz bezpłatną aplikację Scam Shield i włącz opcję Scam Block (lub włącz Scam Block, wybierając numer 662# na swoim urządzeniu T-Mobile). Skorzystaj z funkcji premium Osłony przed oszustwami, aby blokować pojedyncze numery i całe kategorie połączeń spamowych, takich jak połączenia telemarketingowe lub polityczne.

 

Studia Cyberbezpieczeństwo WSiZ

Sprawdź się!

Powiązane materiały

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat
cyberbezpieczeństwa