Skip to main content
Loading...
Szukaj
Logowanie
Dane logowania.
Nie masz konta? Załóż je tutaj.
Zarejestruj się
Zarejestruj się
Masz konto? Zaloguj się tutaj.

Relacja: Kongres Profesjonalistów PR w Rzeszowie

mask

Mimo że XXIV Kongres Profesjonalistów PR rozpoczął się od wystąpienia AI, to jednak ludzie, a konkretnie eksperci z branży PR, zawładnęli rzeszowską sceną. Bez ich wiedzy i doświadczenia oraz ogromnego zaangażowania prof. Dariusza Tworzydło to wyjątkowe wydarzenie na mapie Podkarpacia nie odbyłoby się. Co zatem działo się podczas tegorocznej odsłony kongresu?

Relacja: Kongres Profesjonalistów PR w Rzeszowie

Kongres poprowadziło AI?

Za nami XXIV Kongres Profesjonalistów PR. Tegoroczna edycja wydarzenia odbyła się pod hasłem: sztuczna inteligencja, technologie, kryzys, wyzwania public relations. Zgodnie z tematem przewodnim, pierwsze oficjalne słowa, prosto ze sceny, wypowiedziało… AI! Tak, to ono powitało zgromadzonych w Hotelu Bristol w Rzeszowie gości i szerzej przedstawiło temat tegorocznego spotkania dla profesjonalistów PR.

Żyjemy w czasach dynamicznych zmian, gdzie rozwój technologii, w szczególności sztucznej inteligencji, rewolucjonizuje sposób, w jaki komunikujemy się i budujemy relacje – powiedziało AI. – Ten kongres to przestrzeń do wymiany doświadczeń, dyskusji i poszukiwania odpowiedzi na te złożone pytania. Jestem przekonany, że dzięki wspólnej pracy stworzymy nową jakość w obszarze public relations, dostosowaną do wymogów ery cyfrowej – dodało.

Na szczęście Malwina Żuchniewicz bardzo szybko przejęła „mikrofon” od sztucznej inteligencji i to ona poprowadziła całość spotkania. – Drodzy Państwo, bez tak ważnych czynników ludzkich jak zaangażowanie, idea, pomysł, chęci nie byłoby nas dzisiaj tutaj. Zaangażowanie jednego człowieka sprawiło, że już po raz 24. możemy spotykać się na kongresie całą branżą public relations. Uwierzcie mi, sztuczna inteligencja tego nie potrafi. Zapraszam na scenę prof. dr hab. Dariusza Tworzydło – powiedziała Żuchniewicz.

Wraz z pomysłodawcą i organizatorem kongresu na scenie pojawił się także Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. – Bardzo miło mi jest po raz kolejny powitać państwa w Rzeszowie. Po raz kolejny, bo ja jestem stałym uczestnikiem, fanem Kongresu Profesjonalistów PR, który od właśnie wielu, wielu, wielu lat organizuje pan profesor. To dla nas jest duma, to dla nas w Rzeszowie jest ogromny zaszczyt gościć państwa. Tych, którzy tę wspaniałą dziedziną naszego życia zajmują się na co dzień – powiedział Konrad Fijołek. – Życzę państwu miłych i owocnych obrad – dodał.

„Dasz radę!”

Dziękuję, panie prezydencie – powiedział prof. Dariusz Tworzydło, zapraszając na scenę kolejnego gościa – prof. dr hab. Janusza Adamowskiego, który jako dziekan Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego zaprosił go 8 lat temu do współpracy na Uniwersytecie Warszawskim. – Prof. Janusz Adamowski otworzył mi drzwi, ale tak jak wiele osób, których spotykacie, stał się kimś więcej niż tylko kimś, kto otwiera drzwi. Stał się dla mnie mentorem, stał się dla mnie autorytetem, stał się dla mnie człowiekiem, który na zawsze pozostanie ze mną jako już teraz nie dziekan, nie mój przełożony, ale jako mój przyjaciel – powiedział prof. Tworzydło.

 – Chciałem oddać mu głos jako współgospodarzowi, bo przez lata był przy mnie nawet wtedy, kiedy miałem chwilę wątpliwości i dyskutowałem z nim na porannych naszych środowych kawach bądź herbatach o tym, czy dalej jestem w stanie walczyć i prowadzić kongres, ale Janusz zawsze mówił: „dasz radę, dasz radę” – dodał.

Prof. Adamowski, słysząc te słowa, zażartował, że brzmiały jak pożegnanie. A mówiąc poważnie, podziękował za to, że po raz kolejny mógł pojawić się na Kongresie Profesjonalistów PR. Pogratulował również organizatorom wydarzenia tematu przewodniego. – Sztuczna inteligencja jest dla nas ciągle jeszcze wielką niewiadomą. Tak jak czytam na jej temat, to wydaje się, że zmieni ona nasze życie we wszystkich aspektach, we wszelkich dziedzinach, od gospodarki poprzez medycynę, naukę i kulturę. Mamy nadzieję, że jednak człowiek pozostanie tym głównym ogniwem na tym świecie – powiedział prof. Adamowski. – Życzę udanych, owocnych obrad – dodał.

 Po uroczystym otwarciu kongresu przyszedł czas na merytoryczne wystąpienia. Pierwszą prelegentką była Monika Bednarek, mentorka biznesu, która specjalizuje się w inteligencji emocjonalnej i neuronauce. Przygotowała ona wystąpienie pt.: „Człowiek jako indywidualność. Relacje wewnętrzne przyszłości w firmie w czasach sztucznej inteligencji”. Następnie na scenie pojawił się uznany socjolog – Mateusz Tułecki (Chairman of the Supervisory Board, Dziki Warszawa, CEO Fast5), który mówi m.in. o: tożsamości sytuacyjnej i biograficznej, koncepcji habitus, kapitale kulturowym i społecznym oraz komunikacji refleksyjnej i konstruktywizmie kulturalnym. Z kolei Barbara Krysztofczyk, CEO w agencji Krystal Point, widowni pozostawiła z ciekawym przemyśleniem, a mianowicie, że marka osobista może być autentyczna, nawet jeśli działania opierają się o sztuczną inteligencję.

 Monitoring mediów

Dobrze skrojone działania PR nie mogą obejść się bez tzw. monitoringu mediów. Narzędzie, które to ułatwia, podczas kongresu przedstawił Marcin Szczupak, CEO w Mediaboard. Dobre narzędzia to dopiero początek, dlatego podczas kongresu nie mogło zabraknąć również takiego tematu jak: mierzenie efektywności komunikacji w świecie VUCA i nadmiaru informacji, który omówił Sebastian Bykowski, wiceprezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów IMM.

Następnie Katarzyna Koper (dyrektorka Biura Public Relations) oraz Małgorzata Wilińska (dyrektorka Departamentu Marketingu) przedstawiły case study dotyczące VeloBanku, gdzie na co dzień pracują. Prelegentki opowiedziały o ewolucji marki w trudnych czasach oraz o skutecznym rebrandingu i tym, jak na nowo pozycjonować markę.

Podczas kongresu pojawił się również wątek influencerów za sprawą Sebastiana Kowalczyka (tancerz, choreograf, aktor i influencer), który opowiedział, jak wygląda jego praca za kulisami i z jakimi wiążą się to wyzwaniami. Najważniejsze przesłanie z tej prelekcji? Trzeba być sobą, być autentycznym! Z kolei o tym, jak dopasować influencera do marki, mówiła Michalina Grzesiak, właścicielka agencji Story not Sorry oraz twórczyni internetowa. W pierwszy dzień kongresu na scenie pojawili się także: Damian Ziąber (Polskie Stowarzyszenie Public Relations, rzecznik prasowy UFG) oraz Karolina Łuczak (dyrektorka Komunikacji, rzeczniczka prasowa Provident Polska S.A.), którzy zgromadzoną publiczność zabierali w podróż przez „czarno-biały świat polskiego PR”.

Kryzys wizerunkowy

Drugi dzień Kongresu Profesjonalistów PR rozpoczął dr Wojciech Szymański, CEO w Ideo Force, który mówił o zarządzaniu kryzysami wizerunkowymi przy wsparciu sztucznej inteligencji. Arkadiusz Szczepański, dyrektor generalny Jacobs & Schwart, przekonywał zebraną publiczność, że „sztuczna inteligencja… owszem, ale tylko jeśli naprawdę jest inteligentna i wiarygodna. Sztuczna inteligencja… owszem, ale tylko w dobrym celu”. Natomiast Rafał Kowalczyk, prezes zarządu Fundacji OPTEA, podczas prelekcji „Kryzys niejedno ma imię. Kulisy hejtu i działań naprawczych” podzielił się cennymi spostrzeżeniami na temat radzenia sobie z tym zjawiskiem. O tym, jak radzić sobie skutecznie z kryzysem PR, mówił także Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimex SA.

Jak dbać o wizerunek dziecka w internecie? Czy potrzebne jest nowe podejście do tematu, które na względzie miałoby przede wszystkim bezpieczeństwo młodych osób? Na te pytania, skłaniające do refleksji, odpowiadał Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Na scenie kongresu wystąpili także: Daria Sulgostowska (Head of Corporate Comms & ESG, G2A.COM), która na przykładzie współpracy G2A.COM z Robertem Lewandowskim pokazała, jak kluczowe jest dobranie odpowiedniego ambasadora marki. Z kolei Jacek Ławecki – Head of Communication, Fortum – mówił o tym, jak promować nietypowe projekty.

 Podczas kongresu odbyły się także cztery debaty: „Plus i minus to jedyne co widzę… czyli różne kalibry AI w PR”, „Sztuczna inteligencja w social mediach i influencer marketing. Wyzwania, korzyści, kryzysy”, „Od billboardów do influencerów. Jak docierać dziś do konsumenta”, „Kobiety w PR: sukces, determinacja, wyzwanie?”.

 XXIV edycję Kongresu Profesjonalistów Public Relations zamknęli prof. Dariusz Tworzydło oraz Przemysław Szuba. Podczas prezentacji omówiono najczęstsze zastosowania sztucznej inteligencji w branży PR. Oto główne wnioski: sztuczna inteligencja jest wykorzystywana do poszukiwania kreatywnych pomysłów, doskonalenia kompetencji, czerpania inspiracji, a także do tworzenia tekstów, artykułów i informacji prasowych.

 Podczas kongresu swoje trzydziestolecie świętowało Polskie Stowarzyszenie Public Relations.

"Security Magazine" było patronem medialnym tego wydarzenia.

Fot. Joanna Gościńska, Organizator

Oceń artykuł

Powiązane materiały

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat
cyberbezpieczeństwa