Skip to main content
Loading...
Szukaj
Logowanie
Dane logowania.
Nie masz konta? Załóż je tutaj.
Zarejestruj się
Zarejestruj się
Masz konto? Zaloguj się tutaj.

CyberMarka: Jak wydarzenia branżowe pomagają zdobyć rozpoznawalność?

CyberMarka: Jak wydarzenia branżowe pomagają zdobyć rozpoznawalność?

Jeśli już zrobiłeś pierwszy krok i pojechałeś na konferencję albo wziąłeś udział w webinarze lub panelu dyskusyjnym, nie zmarnuj szansy na to, aby zabłysnąć w branży jako ekspert. Podpowiadamy, jak kilka prostych rzeczy może Ci w tym pomóc.

Nie masz pomysłu na post? Jedź na konferencję!

Wyjazdy na konferencje, kongresy lub targi branżowe zwykle wiążą się z wydatkiem finansowym i czasowym. Jeśli więc decydujesz się na taki wyjazd, warto wykorzystać go efektywnie. Przed wyborem konferencji zastanów się, po co chcesz w niej uczestniczyć. Cel może być różny: poznanie nowych ludzi, zdobycie nowej wiedzy, możliwość porozmawiania z ekspertem, którego cenisz, pozyskanie nowych klientów lub po prostu wyjście ze swojej strefy komfortu, dzięki czemu zaistniejesz w branży.

Budowanie marki osobistej stało się dziś jednym z popularnych tematów. Możesz czuć się tym przytłoczony, szczególnie jeśli pracujesz w branży, gdzie nie wszystko można mówić publicznie. Jednak wystarczy kilka przemyślanych działań, by zacząć tworzyć swoją profesjonalną obecność online.

Działaj na LinkedIn!

Łatwiej Ci będzie budować rozpoznawalność, jeśli zaczniesz brać udział w branżowych konferencjach, panelach dyskusyjnych i webinariach. Dlaczego? Bo ktoś już za Ciebie wybrał ciekawe tematy. Ty możesz to wykorzystać na różne sposoby.

1. Pochwal się na LinkedIn, że uczestniczyłeś w danym wydarzeniu. Napisz, czego się dowiedziałeś, i docenić, że było dobrze zorganizowane.

2. Zapowiedz na LinkedIn swój udział w konferencji. Oznacz osoby, których wystąpienia planujesz wysłuchać. Jeśli wydarzenie odbywa się stacjonarnie, zakończ post pytaniem: „Czy ktoś z moich znajomych też się wybiera? Może pojedziemy razem?”

3. Podziel się merytorycznym komentarzem. Skomentuj treści, które usłyszałeś, i wejdź w polemikę z ekspertami, oznaczając ich.

4. Napisz recenzję wydarzenia. Opisz, co się działo, jacy eksperci się pojawili, i czy było warto.

5. Zrób wspólne zdjęcie z prelegentem. Wstaw je na LinkedIn, oznacz osobę i napisz, że było to dla Ciebie inspirujące spotkanie.

Wiem, że kiedy to czytasz, myślisz sobie: „O matko, ja nie lubię się chwalić swoim życiem”. Moja odpowiedź na to jest prosta: nikt, absolutnie nikt, nie każe Ci pokazywać swojego prywatnego życia w sieci. Jednak warto rozważyć drobne elementy prywaty, takie jak np. wspólny dojazd na konferencję z dobrym kolegą z pracy albo pokazanie, jak łączysz obowiązki zawodowe z rodzinnymi. Takie detale świetnie współgrają z treściami stricte zawodowymi, bo ukazują Twoją ludzką stronę. Jeśli jednak nie chcesz tego robić, to w porządku – nie musisz.

Niemniej, zastanów się nad dzieleniem się swoimi doświadczeniami stricte zawodowymi. Co może się stać, jeśli zaczniesz publikować swoją wiedzę w sieci? Może dzięki temu szef zauważy, że stale się rozwijasz i doceni Twoje zaangażowanie, co zaowocuje awansem? Może ktoś zaproponuje Ci lepszą pracę? A może otrzymasz zaproszenie do wystąpienia na ważnej konferencji?

Twarzą w twarz

Jeśli uczestniczysz w wydarzeniu stacjonarnym, koniecznie pamiętaj o nawiązywaniu relacji twarzą w twarz. Aby ułatwić sobie to zadanie, warto wcześniej zapoznać się z biografiami prelegentów. Możesz również przygotować kilka pytań, by łatwiej rozpocząć rozmowę. Tak, wiem, to może wydawać się trudne, ale pomyśl – wykonasz ten pierwszy krok, potem napiszesz post na LinkedIn, a na kolejnych konferencjach wystarczy już tylko się przywitać. Z czasem może to prowadzić do współpracy przy ciekawych projektach.

Warto również skorzystać z możliwości zadawania pytań po wystąpieniu prelegenta, jeśli taka opcja jest dostępna. Wiesz dlaczego? Bo zanim zadasz pytanie, zazwyczaj musisz się przedstawić. Dzięki temu zwracasz na siebie uwagę i pokazujesz, że nie tylko uważnie słuchałeś, ale także znasz temat. To świetny sposób, by zaistnieć w środowisku branżowym.

To Twoja szansa!

Efektywne uczestnictwo w konferencjach, panelach dyskusyjnych i webinariach to nieoceniona okazja, by się wybić. Publikowanie relacji, merytorycznych komentarzy czy recenzji z wydarzeń pozwala nawiązywać wartościowe kontakty, budować markę osobistą i zyskać uznanie w środowisku. Bezpośrednie rozmowy z ekspertami oraz zadawanie pytań na forum otwierają drzwi do nowych możliwości zawodowych. Wykorzystaj te szanse, aby rozwijać swoją karierę, wzbudzać zainteresowanie i osiągać kolejne sukcesy!

Oceń artykuł

Sprawdź się!

Powiązane materiały

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat
cyberbezpieczeństwa