Nie masz pomysłu na post? Jedź na konferencję!
Wyjazdy na konferencje, kongresy lub targi branżowe zwykle wiążą się z wydatkiem finansowym i czasowym. Jeśli więc decydujesz się na taki wyjazd, warto wykorzystać go efektywnie. Przed wyborem konferencji zastanów się, po co chcesz w niej uczestniczyć. Cel może być różny: poznanie nowych ludzi, zdobycie nowej wiedzy, możliwość porozmawiania z ekspertem, którego cenisz, pozyskanie nowych klientów lub po prostu wyjście ze swojej strefy komfortu, dzięki czemu zaistniejesz w branży.
Budowanie marki osobistej stało się dziś jednym z popularnych tematów. Możesz czuć się tym przytłoczony, szczególnie jeśli pracujesz w branży, gdzie nie wszystko można mówić publicznie. Jednak wystarczy kilka przemyślanych działań, by zacząć tworzyć swoją profesjonalną obecność online.
Działaj na LinkedIn!
Łatwiej Ci będzie budować rozpoznawalność, jeśli zaczniesz brać udział w branżowych konferencjach, panelach dyskusyjnych i webinariach. Dlaczego? Bo ktoś już za Ciebie wybrał ciekawe tematy. Ty możesz to wykorzystać na różne sposoby.
1. Pochwal się na LinkedIn, że uczestniczyłeś w danym wydarzeniu. Napisz, czego się dowiedziałeś, i docenić, że było dobrze zorganizowane.
2. Zapowiedz na LinkedIn swój udział w konferencji. Oznacz osoby, których wystąpienia planujesz wysłuchać. Jeśli wydarzenie odbywa się stacjonarnie, zakończ post pytaniem: „Czy ktoś z moich znajomych też się wybiera? Może pojedziemy razem?”
3. Podziel się merytorycznym komentarzem. Skomentuj treści, które usłyszałeś, i wejdź w polemikę z ekspertami, oznaczając ich.
4. Napisz recenzję wydarzenia. Opisz, co się działo, jacy eksperci się pojawili, i czy było warto.
5. Zrób wspólne zdjęcie z prelegentem. Wstaw je na LinkedIn, oznacz osobę i napisz, że było to dla Ciebie inspirujące spotkanie.
Wiem, że kiedy to czytasz, myślisz sobie: „O matko, ja nie lubię się chwalić swoim życiem”. Moja odpowiedź na to jest prosta: nikt, absolutnie nikt, nie każe Ci pokazywać swojego prywatnego życia w sieci. Jednak warto rozważyć drobne elementy prywaty, takie jak np. wspólny dojazd na konferencję z dobrym kolegą z pracy albo pokazanie, jak łączysz obowiązki zawodowe z rodzinnymi. Takie detale świetnie współgrają z treściami stricte zawodowymi, bo ukazują Twoją ludzką stronę. Jeśli jednak nie chcesz tego robić, to w porządku – nie musisz.
Niemniej, zastanów się nad dzieleniem się swoimi doświadczeniami stricte zawodowymi. Co może się stać, jeśli zaczniesz publikować swoją wiedzę w sieci? Może dzięki temu szef zauważy, że stale się rozwijasz i doceni Twoje zaangażowanie, co zaowocuje awansem? Może ktoś zaproponuje Ci lepszą pracę? A może otrzymasz zaproszenie do wystąpienia na ważnej konferencji?
Twarzą w twarz
Jeśli uczestniczysz w wydarzeniu stacjonarnym, koniecznie pamiętaj o nawiązywaniu relacji twarzą w twarz. Aby ułatwić sobie to zadanie, warto wcześniej zapoznać się z biografiami prelegentów. Możesz również przygotować kilka pytań, by łatwiej rozpocząć rozmowę. Tak, wiem, to może wydawać się trudne, ale pomyśl – wykonasz ten pierwszy krok, potem napiszesz post na LinkedIn, a na kolejnych konferencjach wystarczy już tylko się przywitać. Z czasem może to prowadzić do współpracy przy ciekawych projektach.
Warto również skorzystać z możliwości zadawania pytań po wystąpieniu prelegenta, jeśli taka opcja jest dostępna. Wiesz dlaczego? Bo zanim zadasz pytanie, zazwyczaj musisz się przedstawić. Dzięki temu zwracasz na siebie uwagę i pokazujesz, że nie tylko uważnie słuchałeś, ale także znasz temat. To świetny sposób, by zaistnieć w środowisku branżowym.
To Twoja szansa!
Efektywne uczestnictwo w konferencjach, panelach dyskusyjnych i webinariach to nieoceniona okazja, by się wybić. Publikowanie relacji, merytorycznych komentarzy czy recenzji z wydarzeń pozwala nawiązywać wartościowe kontakty, budować markę osobistą i zyskać uznanie w środowisku. Bezpośrednie rozmowy z ekspertami oraz zadawanie pytań na forum otwierają drzwi do nowych możliwości zawodowych. Wykorzystaj te szanse, aby rozwijać swoją karierę, wzbudzać zainteresowanie i osiągać kolejne sukcesy!