Skip to main content
Loading...
Szukaj
Logowanie
Dane logowania.
Nie masz konta? Załóż je tutaj.
Zarejestruj się
Zarejestruj się
Masz konto? Zaloguj się tutaj.

Dwa lata “Security Magazine”. Czas na zmiany

Dwa lata “Security Magazine”. Czas na zmiany

Od dawna wiadomo, że kwestia bezpieczeństwa w przedsiębiorstwach, instytucjach publicznych i organizacjach bywa bagatelizowana, co niekoniecznie wynika z ignorancji, ale z ograniczonego dostępu do specjalistycznej wiedzy w tym obszarze. Dlatego "Security Magazine" ma służyć Państwu wsparciem w zdobywaniu wiedzy na temat bezpieczeństwa, oferując nie tylko praktyczne wskazówki, ale także studia przypadków, analizy ryzyka i metody ich neutralizacji. I tak już przez dwa lata.

Ustawa Kamilka

“W służbie bezpieczeństwu”

- W ostatnich miesiącach 2021 roku zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost zainteresowania tematyką cyberbezpieczeństwa. Ten trend nie był przypadkowy. Eskalacja napięć między Rosją a Ukrainą, z każdym tygodniem coraz bardziej zaznaczająca się na arenie międzynarodowej, skłoniła wiele podmiotów do poszukiwania informacji na temat ochrony swojej działalności w wirtualnej rzeczywistości. Naturalnym instynktem przedsiębiorców, pragnących zabezpieczyć swoje biznesy przed potencjalnymi zagrożeniami, było zgłębianie wiedzy w obszarze cyberbezpieczeństwa - powiedział Rafał Stępniewski, redaktor naczelny “Security Magazine”.

- Nasze badania rynku ujawniły istotną lukę — w Polsce brakowało łatwo dostępnego, przystępnego źródła wiedzy, dedykowanego wyłącznie kwestiom bezpieczeństwa, z naciskiem na cyberbezpieczeństwo, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Oczywiście istnieje wiele serwisów poruszających w sposób profesjonalny tę kwestię, ale dotyczy to głównie zagrożeń skierowanych na osoby indywidualne — dodał redaktor naczelny “Security Magazine”. 

- Widzieliśmy potrzebę stworzenia platformy, która nie tylko ułatwiłaby firmom pierwsze kroki w zrozumieniu zagrożeń cyfrowych, ale również pomogła w ocenie ryzyka i implementacji skrojonych na miarę rozwiązań bezpieczeństwa, adekwatnych do specyfiki ich działalności — zaznaczył.

W odpowiedzi na te potrzeby, naszym celem stało się dostarczenie takiego medium, które by służyło jako kompendium wiedzy o cyberbezpieczeństwie — przystępne, aktualne i praktyczne. Zrozumienie, że bezpieczeństwo informacji jest nie tylko kwestią technologiczną, ale również strategiczną, stało się podstawą naszego podejścia. Poczuliśmy, że edukacja i świadomość w zakresie cyberbezpieczeństwa zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw, zarówno sektora prywatnego, jak i publicznego, są naszą misją — zaznaczył Rafał Stępniewski.

Rzetelna Grupa jako wydawca serwisu Polityka Bezpieczeństwa oraz pisma “RODOmagazyn”, mająca zespół ekspertów i praktyków z zakresu bezpieczeństwa, ochrony danych i prawa, podjęła się stworzenia “Security Magazine”, który przez pierwsze dwa lata wydawany był w wersji elektronicznej, w formacie PDF. 

- To był dla nas czas próby, bo z jednej strony wiedzieliśmy, że jest potrzeba stworzenia podobnego pisma, z drugiej — pomysł zrodził się w czasie, kiedy branża security była jeszcze dość hermetyczna. Mieliśmy obawy co do tego, że nasz koncept może się nie udać, bo firmy związane z szeroko rozumianym bezpieczeństwem sektora prywatnego i publicznego, mogą mieć opory z dzieleniem się case study, rozwiązaniami, czy poradami, które w piśmie miałyby być de facto bezpłatne dla czytelników - wspominał Rafał Stępniewski. 

Potencjał “Security Magazine”

Pierwsze wydanie — planowane początkowo na… 24 lutego 2021 — miało swoją premierę niecały miesiąc później. Wojna i szum medialny wokół niej były kolejnymi czynnikami, które poddały pod wątpliwość nasze plany. Wydanie było jednak gotowe, zarejestrowane, więc daliśmy sobie szansę. W marcu 2021 roku z pierwszymi ekspertami i firmami, które od początku nam zaufały: Sygnisoft, Grandmetric, Evolution, Come Creations Group, No Fluff Jobs, Marken — Bitdefender w Polsce, Energy Logserver, ruszyliśmy.

W tym wydaniu redaktor naczelny podkreślił, że "naszym priorytetem jest przekazanie czytelnikom merytorycznej, profesjonalnej wiedzy bazującej na doświadczeniu praktyków z Polski i ze świata. Tematy wokół których będziemy się poruszać dotyczą szeroko pojętego bezpieczeństwa w firmach oraz jednostkach publicznych. Chodzi tu nie tylko o bezpieczeństwo fizyczne, ale i — o coraz istotniejsze — bezpieczeństwo IT. Stawiamy na profesjonalizm, rzetelność i wyczerpujące podejście do opisywanych zagadnień. Nasi autorzy również. Dlatego magazyn, mamy nadzieję, stanie się źródłem i inspiracją dla przedsiębiorców, którym zależy na tak kluczowym aspekcie działalności, jak właśnie bezpieczeństwo."

Pierwsze wydanie pobrało 14500 czytelników, co jak na start zupełnie nowego pisma na rynku mediów skierowanego do bardzo konkretnej grupy odbiorców było wielkim sukcesem. Z kolejnymi wydaniami liczba pobrań rosła, osiągając nawet 35000 tysięcy pobrań jednego miesiąca. 

Łącznie przez niecałe dwa lata osiągnęliśmy 560 tys pobrań wszystkich dotychczasowych wydań. Średnio na jedno wydanie w formie PDF przypadło niemal 26 tys. pobrań.

We wszystkich dotychczasowych wydaniach pojawiło się 291 artykułów eksperckich. Materiały zajęły łącznie 2300 stron. Średnio każde wydanie miało 96 stron. Najwięcej — 117. I średnio 10 profesjonalnych, unikalnych artykułów o długości około 8 tys. znaków.

Wiedzą i doświadczeniem podzieliło się łącznie 142 ekspertów, z czego nazwiska 43 pojawiały się w wydaniach minimum dwukrotnie. Średnio w jednym wydaniu pojawiają się nazwiska 10 ekspertów.

Przez ten cały czas objęliśmy 42 patronaty medialne nad najważniejszymi wydarzeniami w Polsce dotyczącymi bezpieczeństwa, w tym najczęściej cyberbezpieczeństwa. Tyle zapowiedzi wydarzeń branżowych w ramach patronatu medialnego pojawiło się w wydaniach. Opublikowaliśmy też 19 obszernych fotorelacji. Na łamach wydań opublikowaliśmy łącznie 140 reklam w różnych formatach. Dodatkowo opublikowaliśmy 13 wizytówek prezentujących firmy.

Czas na zmiany

Dwa pierwsze lata były czasem próby. Pokazały nam, by iść dalej i rozwijać pismo. Przystępność, na której nam zależało, to nie tylko bezpłatny dostęp do pisma, ale i jego format jako PDF. Wszystko po to, by ułatwić Czytelnikowi lekturę i dopasować się do urządzeń, z których korzysta najczęściej (smartfon, laptop). Każde wydanie można było ściągnąć bezpośrednio na swoje urządzenie.

Zdajemy sobie jednak sprawę, że wygodniejszą formą dla czytelników jest strona internetowa, zarówno wersja desktopowa, jak i mobile. Chcąc rozwijać pismo, z okazji jego drugiej rocznicy, zdecydowaliśmy o wprowadzeniu nowej formuły — materiały eksperckie będą co miesiąc dostępne na naszej stronie www.securitymagazine.pl w zupełnie nowej odsłonie (dostępnej od pierwszej połowy marca) dla zarejestrowanych czytelników. Ci, którzy nie zdecydują się na rejestrację zobaczą “Cybernewsy” i zapowiedzi materiałów eksperckich. 

Taka formuła zdecydowanie usprawni również komunikację między redakcją a czytelnikami, każdy bowiem otrzyma raz w miesiącu newsletter z zapowiedzią nowego wydania — w ten sposób go nie przeoczy. Konkretne materiały będą dostępne bez potrzeby pobierania całego wydania. Każdy z czytelników po zalogowaniu będzie miał okazję niezobowiązująco ocenić artykuł, ale również oddać swój głos na eksperta.  

- Nowa odsłona “Security Magazine” to również nowe możliwości promocyjne dla firm chcących z nami współpracować. Będą mogły zamieszczać na łamach naszego serwisu nie tylko swoje autorskie artykuły, ale informacje o szkoleniach, webinarach, video, podcasty. A to, oczywiście, nie wszystko. Zainteresowanym współpracą firmom możemy udostępnić zaktualizowaną propozycję współpracy biznesowej - zaznaczyła Agnieszka Zboralska, kierowniczka ds. sprzedaży w Rzetelnej Grupie. 

Kolejną zmianą w “Security Magazine” będzie jego tematyka. — Statystyki i analizy pokazały nam, że 98% firm chcących publikować na naszych łamach związanych jest z bezpieczeństwem IT. Artykuły dotyczące bezpieczeństwa fizycznego pojawiały się sporadycznie. Stąd też nie zdecydowaliśmy się w naszych PDF-ach na działy tematyczne, o których swego czasu razem z czytelnikami rozmawialiśmy w naszych social mediach. A w kontekście zmian formatu pisma uznaliśmy, że “Security Magazine” poświęcony będzie wyłącznie cyberbezpieczeństwu — zapowiedział redaktor naczelny, dodając, że jesteśmy w trakcie rozwijania innego naszego serwisu “Polityka Bezpieczeństwa”.

- Ten serwis również zyska nowy wygląd, nowe możliwości i będzie poświęcony bezpieczeństwu organizacji, fizycznemu w firmach - powiedział Rafał Stępniewski. 

Dziękujemy za Państwa obecność od dwóch lat.

Studia Cyberbezpieczeństwo WSiZ

Sprawdź się!

Powiązane materiały

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat
cyberbezpieczeństwa