Skip to main content
Loading...
Szukaj
Logowanie
Dane logowania.
Nie masz konta? Załóż je tutaj.
Zarejestruj się
Zarejestruj się
Masz konto? Zaloguj się tutaj.

INTERPOL ostrzega przed cyberzagrożeniami

INTERPOL ostrzega przed cyberzagrożeniami

W Lyonie (Francja) INTERPOL zainicjował kampanię „Think Twice,” aby zwiększyć świadomość na temat cyberprzestępczości i oszustw finansowych. Akcja trwa od 3 do 19 grudnia i obejmuje krótkie filmy edukacyjne.

Dobroczynnie NTHW

Cyberzagrożenia coraz bardziej wyrafinowane

W ostatnich latach obserwuje się dynamiczny wzrost cyberprzestępstw. Ataki ransomware wzrosły o 70%, a złośliwe oprogramowanie o 30% w ciągu ostatniego roku. Te działania coraz częściej uderzają w osoby prywatne i organizacje znajdujące się w trudnej sytuacji. Przestępcy, korzystając z generatywnej sztucznej inteligencji, tworzą realistyczne awatary i manipulują głosem oraz obrazem, co dodatkowo utrudnia wykrycie oszustw.

Nowe techniki manipulacji w sieci

Jednym z rosnących zagrożeń są oszustwa „romance baiting”. Cyberprzestępcy budują fałszywe relacje, zdobywają zaufanie swoich ofiar, a następnie proszą o wsparcie finansowe. Równocześnie ewoluują ataki phishingowe – fałszywe wiadomości e-mail czy strony internetowe stają się coraz trudniejsze do rozpoznania. Pracownicy firm, którzy nieświadomie uruchamiają złośliwe oprogramowanie, dodatkowo potęgują skalę zagrożenia.

Kampania „Think Twice” edukuje i ostrzega

Dwutygodniowa kampania INTERPOL-u „Think Twice” skupia się na zwiększaniu świadomości dotyczącej bezpieczeństwa w sieci. Poprzez filmy publikowane w mediach społecznościowych organizacja apeluje o ostrożność i weryfikację podejrzanych linków oraz informacji. Główne przesłanie kampanii to potrzeba zatrzymania się na chwilę refleksji i podejmowania świadomych decyzji w cyfrowym świecie.

Sekretarz generalny INTERPOL-u, Valdecy Urquiza, zwrócił uwagę, że cyberbezpieczeństwo jest wspólną odpowiedzialnością. Proaktywne działania i edukacja użytkowników mogą znacznie zmniejszyć ryzyko oszustw internetowych oraz stworzyć bezpieczniejszą przestrzeń cyfrową dla wszystkich. Dzięki takim inicjatywom, jak kampania „Think Twice,” INTERPOL dąży do ograniczenia zagrożeń i promowania mądrych praktyk online.

Ustawa Kamilka

Sprawdź się!

Powiązane materiały

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat
cyberbezpieczeństwa