Skip to main content
Loading...
Szukaj
Logowanie
Dane logowania.
Nie masz konta? Załóż je tutaj.
Zarejestruj się
Zarejestruj się
Masz konto? Zaloguj się tutaj.

Security Magazine dla ECSM 2024. Firmy kontra inżynieria społeczna

Security Magazine dla ECSM 2024. Firmy kontra inżynieria społeczna

Jak Twoja firma może aktywnie przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa w sieci? Jak możesz pomóc w ochronie najmłodszych przed cyberzagrożeniami, wzmacniając jednocześnie pozycję Twojej firmy jako odpowiedzialnej społecznie? W ramach Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa “Security Magazine” nie tylko angażuje się w działania edukacyjne na rzecz podniesienia świadomości, ale też podpowiada, jak biznes może pełnić rolę odpowiedzialnego lidera w budowaniu bezpiecznego środowiska online.

Co chcemy osiągnąć naszym projektem?

Chcemy udowodnić firmom, że one również mają ogromny wpływ na to, jaka jest świadomość dotycząca cyberzagrożeń każdego użytkownika internetu.

Widzimy, oczywiście, zaangażowanie firm, które organizują lub współorganizują np. studia podyplomowe gdzie nauka jest oparta o cyberbezpieczeństwo w praktyce, ale chcemy je również zachęcić, by pójść o krok dalej, by również zauważyły dużą potrzebę i potencjał w edukacji dzieci, młodzieży jaki i ich rodziców. 

Dlaczego rodziców? Dlatego, że odgrywają oni pierwszorzędną rolę w kształtowaniu bezpiecznych nawyków swoich dzieci w przestrzeni online. To oni są pierwszą linią obrony przed cyberzagrożeniami, dlatego ich edukacja jest równie istotna, co edukacja najmłodszych. Firmy mogą wspierać rodziców, dostarczając im narzędzi i wiedzy, jak skutecznie chronić swoje dzieci przed cyberzagrożeniami. 

Poprzez wspólne działania z firmami możemy budować bardziej świadome i bezpieczne społeczeństwo. I tylko holistyczne podejście, obejmujące edukację zarówno dzieci, młodzieży, jak i rodziców, pozwoli na skuteczną ochronę przed inżynierią społeczną.

I tu właśnie chcemy, aby firmy dostrzegły, że mogą wykorzystać swoje zasoby, by nie tylko chronić swoje dane, ale też współtworzyć przyszłość wolną od manipulacji i oszustw online. 

Nasz projekt w ramach Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa w tym roku to doskonała okazja, aby połączyć edukację z odpowiedzialnością społeczną, jednocześnie budując przewagę konkurencyjną.

Jako "Security Magazine" chcemy pokazać, że to Ci się opłaca

W rozmowie z nami mama 6-letniego przedszkolaka, Oskara, przyznała, że dopiero po realizacji naszego projektu w przedszkolu “Ja i Miś Cyberek” uświadomiła sobie, że sama nie wie, jak edukować swoje dzieci w temacie zagrożeń czyhających w internecie, żeby nie było to straszenie przysłowiową czarownicą.

- Moje obawy to głównie udostępnienie i wykorzystanie wizerunku, manipulacja i płatności przez internet - podkreśliła. I w podobnym tonie wypowiedzieli się również inni rodzice.

Dlatego analizując ich potrzeby i bazując na doświadczeniach własnych jak i nauczycieli, wytypowaliśmy kilka obszarów, które wymagają rozwinięcia i budowania świadomości wśród rodziców, dzieci i młodzieży.

Firmy z branży cyberbezpieczeństwa mogą oferować rozwiązania technologiczne, które pomogą rodzicom kontrolować, jakie treści są dostępne dla ich dzieci, a jednocześnie edukować ich, jak skutecznie korzystać z tych narzędzi. 

W ten sposób biznes nie tylko dostarcza produkty, ale także buduje zaufanie, oferując kompleksowe wsparcie w ochronie rodziny przed zagrożeniami online. Odpowiedzialne działania firm mogą przyczynić się do zwiększenia świadomości na temat cyberzagrożeń, takich jak phishing, scamy czy fałszywe wiadomości, które często są skierowane do najmłodszych użytkowników internetu. To także szansa na stworzenie długotrwałych relacji z klientami, pokazując, że firma nie tylko troszczy się o swoje interesy, ale także o dobro społeczeństwa.

Działania edukacyjne, które firmy mogą wspierać, mają ogromne znaczenie w budowaniu bezpiecznych nawyków cyfrowych u dzieci, a także wzmacnianiu odpowiedzialności rodziców za ich edukację. 

Wspólne kampanie informacyjne, programy edukacyjne czy materiały dostarczane rodzicom, które wyjaśniają, jak rozmawiać z dziećmi o zagrożeniach w sieci, mogą pomóc firmom w budowaniu zaufania i pozycji lidera w zakresie odpowiedzialności społecznej. 

Takie inicjatywy, jak pokazał nasz projekt "Ja i Miś Cyberek", spotykają się z pozytywnym odzewem zarówno wśród rodziców, jak i dzieci, co też podkreśla ogromną potrzebę wspierania edukacji w tym obszarze. Inwestowanie w działania edukacyjne to inwestycja w przyszłość – nie tylko w bezpieczeństwo cyfrowe, ale także w długoterminową relację z klientami, którzy coraz bardziej doceniają firmy odpowiedzialne społecznie.

Jak więc widać tych działań firm i możliwości jest sporo. I naszym celem jako redakcji podczas tegorocznego ECSM jest pokazanie firmom, że to one, poprzez swoje działania, mogą nie tylko chronić najmłodszych, ale także budować silną pozycję na rynku jako tej godnej zaufania.

“Security Magazine” jako patron honorowy ECSM 2024

1 października rozpoczęła się w Polsce dwunasta edycja Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa. Zaplanowaliśmy wiele inicjatyw, które wspiera NASK w ramach Bezpiecznego Miesiąca i które, mamy nadzieję, przyczynią się do podniesienia świadomości na temat zagrożeń w sieci, szczególnie wśród dzieci, młodzieży i ich rodziców. 

Dzięki naszym działaniom chcemy też pomóc firmom i instytucjom w aktywnym angażowaniu się w edukację cyfrową oraz budowaniu bezpiecznego środowiska online. Szacujemy, że nasze działania dotrą do około 200 tysięcy osób.

Tematem przewodnim tegorocznego ECSM jest inżynieria społeczna, dlatego nasze działania skierowaliśmy na edukację dotyczącą manipulacji w sieci oraz technik oszustw, które często są wykorzystywane wobec najmłodszych użytkowników internetu, ale też pokazanie firmom, jak one również mogą się zaangażować.

Zrealizujemy więc następujące inicjatywy, które zyskały wspólny tytuł: “Brak działań to współudział”:

  1. Serię artykułów o inżynierii społecznej, które przybliżą temat bezpieczeństwa online dzieci oraz dorosłych w wydaniu, które pojawiły się w tym specjalnym wydaniu 

  2. Na Facebooku i na LinkedIn przez cały październik będziemy udostępniać materiały skierowane do rodziców dzieci w wieku 5-8 lat, które pomogą im w rozmowach z dziećmi na temat zagrożeń związanych z manipulacją w internecie.

  3. W ramach naszej akcji "Ja i Miś Cyberek" udostępnimy nagrania audio, w których dzieci opowiadają o swoich doświadczeniach i świadomości cyberzagrożeń.

  4. Opublikujemy raport z działań edukacyjnych w formie PDF, który podsumuje dotychczasowe nasze działania z zakresu świadomości dzieci o cyberzagrożeniach i podkreśla potrzebę natychmiastowego kształcenia dzieci w zakresie cyberzagrożeń.

  5. W sierpniu 2024 przeprowadziliśmy w przedszkolach pilotażowe szkolenia na temat cyberzagrożeń. Ich wyniki zaprezentujemy w naszych kanałach.

  6. W naszych mediach społecznościowych pojawi się seria grafik, które będzie można pobrać na swoje urządzenia i które będą ściągawką, co zrobić, by wiedzieć, jak skutecznie zareagować, kiedy słabszemu użytkownikowi internetu dzieje się krzywda.

  7. Pojawimy się na wielu październikowych konferencjach i z naszymi rozmówcami będziemy nagrywać video rozmowy na temat sposobów radzenia sobie z inżynierią społeczną w kontekście firm.

To nie wszystko, bo w ramach współpracy z naszymi partnerami, którzy razem z nami realizują cele Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa, przygotowaliśmy szereg dodatkowych inicjatyw. 

  1. Wspólnie z Centralnym Biurem Zwalczania Cyberprzestępczości spotkamy się w szkołach, gdzie policjanci będą edukować młodzież na temat cyberprzemocy, manipulacji i hejtu w internecie. My przygotujemy z tych spotkań serię filmów, wywiadów i fotorelacji.

  2. Jako partner stowarzyszenia ISSA Polska będziemy wspierać medialnie inicjatywy: "Cyfrowy Skaut", która angażuje specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa w edukację rodziców i nauczycieli na temat zagrożeń online, pomagając w budowaniu świadomości i ochronie najmłodszych; oraz "Cyfrowy Senior", inicjatywę, która wspiera starsze osoby, pomagając im zdobyć pewność w korzystaniu z nowych technologii oraz ochrony w sieci. Ponadto 27 października podczas Targów Hobby w Poznaniu w ramach patronatu medialnego będziemy wspierać stowarzyszenie w szerzeniu wiedzy o cyberbezpieczeństwie.

Wisienką na torcie jest nasz patronat honorowy, którym objęliśmy Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa, koordynowany w Polsce przez NASK-PIB. Co się z tym wiąże?

Wsparcie NASK w dotarciu do jeszcze szerszego grona odbiorców i wspólne promowanie tych inicjatyw, które zostały wpisane na listę działań zgłoszonych zarówno przez sektor prywatny, jak i publiczny w celu edukacji, jak nie dać się inżynierii społecznej.

Oceń artykuł

Sprawdź się!

Powiązane materiały

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat
cyberbezpieczeństwa