NASK koordynatorem ECSM w Polsce
W samym 2021 roku CERT Polska zarejestrował ponad 116 tys. różnego rodzaju zgłoszeń, gdzie phishing stanowił ok. 76% z nich. Względem roku 2020 zanotowano wzrost o 196%.
W samej Polsce w roku 2021 roku było ponad 22 tys. różnych ataków phishingowych skierowanych zarówno do firm, jak i konsumentów — uśredniając ponad 60 dziennie.
W Polsce koordynatorem całej akcji edukacyjnej jest NASK. Przez 31 dni października różne organizacje zarówno publiczne, jak i firmy prywatne mogą przeprowadzać inicjatywy i wydarzenia, których celem jest edukacja w zakresie bezpiecznego korzystania z nowych technologii i internetu.
Grupą docelową, do jakiej może być adresowane wydarzenie, są zarówno osoby dorosłe z rozróżnieniem na seniorów, jak i dzieci i młodzież.
Jaki jest cel ECSM?
Głównym celem jest realizacja misji edukacyjnej, ale dla firm komercyjnych jest to wspaniała możliwość budowy wizerunku oraz bezpłatnej promocji oferowanych produktów, rozwiązań i usług. Co ważne, firmy mogą organizować wydarzenia na poziomie krajowym, ale również europejskim, otrzymując bezpłatną promocję oraz rozgłos.
W szczególności wydarzenie może być przeznaczone dla właścicieli firm lub pracowników tychże firm, ale również dla konsumentów.
Oczywiście, organizując wydarzenie należy pamiętać o tym, że edukacja i budowanie świadomości jest najważniejsze — promocja usług i pro-duktów powinna być na drugim planie i może stanowić uzupełnienie poruszanego zagadnienia.
Wydarzeniem może być konferencja, webinar, szkolenie zarówno stacjonarne jak i online, ale też prowadzenie kampanii edukacyjnych w mediach społecznościowych. Można również zorganizować grę lub zawody. Jest to kilka przykładów form wydarzeń, a jeżeli firma bądź organizacja ma swój pomysł wpisujący się w ideę akcji bez wątpienia będzie mogła zgłosić taką inicjatywę.
Już dziś zgłoszono niemal 200 różnych wydarzeń i inicjatyw na poziomie Europy, a niemal połowa z nich ma mieć miejsce w Niemczech. Ich liczba świadczyć może o dużej świadomości problemu, jakim jest edukacja w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Jak dołączyć do ECSM?
By dołączyć do akcji, należy zaplanować w październiku organizację wydarzenia, związanego z bezpieczeństwem i za pośrednictwem STRONY wysłać swoje zgłoszenie.
Bez wątpienia cała akcja ma szczytny cel. Obecnie życie bez technologii jest niemal niemożliwe, więc świadomość za-grożeń, jakie mogą nas spotkać w cyfrowym świecie, jest bardzo ważna. Nie każdy ma wiedzę techniczną i doświadczenie, a cyberprzestępcy wykorzystują naiwność, nieuwagę, a czasem i naturalną chęć skorzystania z okazji, żeby nie powiedzieć chciwość.
Tym samym, miło mi poinformować, że również redakcja "Security Magazine" dołączyła do ogólnoeuropejskiej kampanii ECSM 2022, którą w Polsce koordynuje NASK, włączając nasze wydania do inicjatywy na rzecz edukacji w za-kresie cyberbezpieczeństwa
Również przez cały październik będziemy prowadzić na na-szych kanałach w mediach społecznościowych cykl poświęcony Europejskiemu Miesiącowi Cyberbezpieczeństwa.